无主之地:前奏
BORDERLANDS THE PRE-SEQUEL.jpg
开发商 Gearbox Software
2K Australia
发行商 2K Games
发行日期

国际版: 2014年10月14日
澳大利亚: 2014年10月16日

欧洲: 2014年10月17日
游戏类型 FPSRPG
游戏模式 单人模式
4人本地联机和4人在线合作模式
平台 Microsoft Windows
Playstation 3
Playstation 4
Xbox 360
Xbox One

无主之地:前奏是由2K澳大利亚Gearbox Software联手开发的角色扮演射击游戏,也是该系列的第三部作品。该作于2014年4月9日正式对外公布,并于2014年10月14日在北美,10月16日在澳大利亚,10月17日在欧洲登陆Xbox 360,PS3和PC平台。该作随后也同无主之地2一起被包含在了于2015年3月27日发售的无主之地:帅哥杰克合集中。

故事设定

游戏故事时间发生在无主之地无主之地2之间,四个充满抱负的秘藏猎人帅哥杰克并肩战斗,见证了他是如何转变为无主之地2中的无情暴君的,并在无意中协助了亥伯龙公司的崛起,帮助杰克奠定了他的地位。

无主之地:前奏故事的开始,扎普敦上校和她的失落军团攻击并占领了赫利俄斯空间站。杰克想办法把他的秘藏猎人小队发射到了潘多拉的月球——厄尔皮斯上,让他们在那里寻找帮助来重新夺回空间站。

无主之地1、2代不同,无主之地:前奏的故事线其实紧接着无主之地2的结尾,但实际上通篇故事是由被俘获的雅典娜回忆并讲述给莉莉丝末底改布里克一行人的。随着故事的深入,其他角色也会不时加入进来。

任务

主文章: 无主之地:前奏任务流程

角色

可选角色

初始的四个可选角色的职业设定都同前几部无主之地的设定相仿:

DLC角色:

NPC

敌人

主文章: 模板:Enemies in TPS

载具

地点

武器制造商

前奏依然采用的是无主之地2的武器系统,只做了一些小的更改;许多装备都再次回归,或者是在原有基础上重制而成。特殊和传奇装备依然有着独特的红字介绍和特殊属性。游戏和前作的主要区别是:

和2代一样,每个厂商的武器都有自己独有的特点。

  • 达尔(Dahl)的武器专注于稳定性、精准性和点射,而且都拥有伪装迷彩。多数Dahl武器在不瞄准时都可以自动射击,而瞄准时可以三发点射。

亥伯龙(Hyperion) 的武器有着高精度、造型科幻的特点。和其他武器不同,亥伯龙的武器连发射击越长,精度越准,但它们的初始精度较低。

  • 亥伯龙(Hyperion) 的武器有着高精度、造型科幻的特点。和其他武器不同,亥伯龙的武器连发射击越长,精度越准,但它们的初始精度较低。在前奏中,有两种类型的亥伯龙武器:和无主之地2一样使用黄/绿配色的系列,和旧的使用红/黑配色的系列。
  • 雅各布斯(Jakobs)的武器十分传统的拥有无元素属性高伤害(少数武器除外)、高后坐力和弹容量低的特点,但和上一代的武器比有了微小的改变。突击步枪、霰弹枪和手枪“按扳机多快就射多快”,而狙击步枪仍需要缓慢地装弹。
  • Scavs和潘多拉的强盗一样也有自己的武器。这些枪械看起来像是临时拼凑的一样,大多性能平庸,但拥有超大的弹匣。
  • 泰迪尔(Tediore)的武器有着便宜、塑料造和简单的设计风格,它最大的特色就是换弹时直接将武器扔出,在使用者手中利用数码重构制造一把新枪。丢出的武器会带有爆炸效果,伤害取决于弹匣剩余容量。除了经典系列外,泰迪尔的激光武器也会对周围的敌人造成小范围的shock伤害。
  • 托格武器都用有爆炸效果,以高弹耗量和低射速为代价换来范围型高爆炸伤害。
  • 弗拉多夫(Vladof)延续了他们的传统继续制造高射速武器,甚至拥有像转轮机枪一样的旋转枪管。它们的枪械有着浓浓的苏联风格,材料从木制到类似铬金属一应俱全。

其他特性

  • Badass Rank - Completing challenges increases Badass Rank, and the harder or higher level the challenge is, the more Badass Rank is rewarded upon completion. Earning enough rank awards a Badass Token, redeemable for stat increases that apply to all characters belonging to a profile. Badass ranks are now visible to other players in a co-op game. A Badass Rank of 2500 or higher is required to get the Excalibastard.
  • Character Customization - Skins and heads are available as drops from bosses, certain enemies and as mission or challenge rewards. They feature varying grades of rarity.
  • Grinder - A machine that combines 3 items of the same rarity, conforming to a recipe, to potentially create higher quality items. Moonstones can be added to most Grinder combinations, ensuring the best possible outcome for the items used, including a chance of adding a Luneshine bonus to the created weapon.
  • Inspection - During co-op games, players can inspect one another, bringing up a copy of their friend's ECHO log to see what items they have equipped, which skills they are specced into, and their Badass Rank rewards.
  • Luneshine - An additional bonus that weapons may possess, with a chance of appearing on weapons contained within Moonstone Treasure Chests or on Moonstone-ground Grinder combinations.
  • Moonstone - Used as a currency for the Black Market, the Grinder, and Moxx-tails, and 40 can be used to unlock Moonstone Treasure Chests for high-quality loot.
  • Moxx-tails - Special drinks that can be bought using Moonstones from Mad Moxxi's Up Over Bar, granting various substantial buffs that last for 30 minutes.
  • One Point Wonders - "Game changer" skills that can change available options and gameplay styles while only requiring a single skill point investment.
  • Oz Kits - Small, shoulder mounted pieces of equipment that stop Vault Hunters from suffocating when outside of an atmosphere and allow them to perform "double jump" air boosts and "butt-slam" attacks as long as their limited oxygen supply isn't depleted. Replaces the relic equipment slot from Borderlands 2

趣闻轶事

  • Pandora's moon is named Elpis after the Greek personification and spirit of hope, the last thing that was freed from Pandora's Box.
  • The songs that play over the introductory cutscene are Black Dragon, and (briefly) Goodbye, both by The Vines.
    • The song that plays over the end credits is What Makes A Good Man? by The Heavy.

图库

另见

外链

参考

0.0
0人评价
avatar
avatar
0

英文中的斜体字是因为英文中没有书名号,要用斜体字表示标题(如无主之地);中文不用跟着也用斜体,可以直接加粗强调,或者直接书名号括起来。

2年